Nymålat, nyfiken och nykomlingar

Hallå!

Helgen går mot sitt slut och vi går mot en ny vecka, en vecka som innehåller säsongens första träningsmatch och hemmapremiär!

Helgen har för övrigt till mestadels spenderats i IFFE-hallen där ett gäng från A-lagsorganisationen förstärkt med pappa och bror Friberg målat om omklädningsrummet. Grymt bra jobbat av samtliga närvarande! Resultatet blev mycket bra, eller bedöm själv här nedan:)

Lindbäck var lite nyfiken och skulle kolla vad som försiggick i omklädningsrummet men gjorde ett riktigt nybörjarmisstag när han lutade sig mot den nymålade dörren.. Hoppas jackan klarade sig.

KHK, nykomlingar i Hockeyallsvenskan som av naturliga skäl ligger mig varmt om hjärtat har fått en tuff start och tydligen ska Timo Leinonen gått och skadat sig vilket är ett tungt, tungt bortfall för KHK. Men det finns ingen anledning att gräva ner sig allt för mycket att inför tredje omgången fortfarande stå på noll poäng. Det är dels två storsatsande och förhandsfavoriter men än så länge mött, dels är det ju 50 matcher kvar att spela..

Det har varit lite frågor kring truppen och det enda jag kan säga är att planen är att truppen ska spikas under den sista träningshelgen innan seriepremiären.

Det har varit premiär på en dokumentärfilm om Olof Palme, en film som jag själv ännu inte sett men enligt FFs lagkapten Henrik Rydström ska den vara sevärd. Rydström som har Allsvenskans snyggaste shorts meddelar på sin twitter att även Palme bar ett par tajta shorts. Trots dessa ikoners smakfulla shortsval tror jag knappast att jag kommer få färre gliringar för mina tajta men ej uppsydda shorts..

Ha det!
/ Danne




Kommentarer
Postat av: tjommen

Snyggt jobb grabbar och gubbar!

2012-09-17 @ 23:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0