IFFE-hallen, en avspärrad ishall?

Hallå!

Igår var det dags för ispremiär i IFFE-hallen vilket vi alla sett fram emot ett tag. Men detta efterlängtade återinträde var ett fiasko modell större redan från början och detta eftersom isen längs med hela långsidan saknade just is. Här stod istället koner vilket gjorde att ishallen mer liknade en avspärrning vid ett vägarbete än en ishall.

Vems felet är eller vari problemet ligger för att isen ej lever upp till kraven för att man ska kunna spela en hockeymatch har jag faktiskt ingen aning om. Men jag hoppas verkligen inte att föreningens lag behöver betala för dyr istid eftersom fakta är att IFFE-hallens is är i dagsläget ingen isyta. utan en isplätt som råkar vara i en ishall..

Lite godare nyheter är att det ska presenteras en tränare nu i veckan och detta får jag återkomma till när jag vet mer.

Avslutningsvis så är det bara att konstatera att det helt plötsligt blivit intressant att följa Frankrikes ligue 1 och detta beror självklart på att Zlatan spelar där. Rubrikernas man har hittills gjort samtliga av PSGs mål.. Jag såg faktiskt 1-2 segern där Zlatan gjorde bägge målen. Det som jag är mest förundrad med är hans pondus i sitt spel, med boll vill säga. När Zlatan bara traskar omkring på planen ser han stundtals helt ointresserad ut men nu är det väl så att det är inte direkt för sitt defensiva slit som Zlatan plockar ut en av världens högsta fotbollslöner..

Ha det!
/ Danne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0