Intervju med Elias Ekman

Elias är målvakten från Kalmar som under fjolåret fick prova på att vakta buren för Småland under tv-pucken och var även med på uttagningen för U-16 landslaget, där föll dock Elias på målsnöret. Numera spelar unge Ekman i Malmös juniorlag.


Först och främst, du har nu bott i Malmö i snart ett halvår. Hur trivs du i stan?
- Jag trivs väldigt bra i Malmö, det är en trevlig stad. Det är också bra upplagt så vi hinner med skola och träning.

Hur går det med hockeyn?
- Det har gått lite upp och ner.Det har varit en ganska stor omställning att flytta hemifrån och med den ökade träningsdosen. Dock så känns som det har lossnat nu på slutet och det ser jag som positivt :)

Du tränade en hel del med A-laget här i Kalmar förra säsongen, hur har du haft nytta av detta? Vad ser du son skillnader mellan junior och A-lag?
- Jag absoult haft nytta av det, jag fick bra träning förra året. Jag tycker det är rätt svårt att jämföra, men seniorhockeyn är nog lite mer strukturerad medans juniorhockeyn är mer pang på.

Hur känner du att du utvecklats sen flytten?
- Jag känner att jag utvecklas hela tiden, både som människa och hockeymålvakt.

Tack Elias och lycka till i fortsätt i fortsättningen!
- Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0