Seger borta mot Rydaholm

Hallå!


I kvällens match blev det seger med 5-1 utan att imponera. Vi kommer inte till matchen med fullt fokus och första perioden spelar vi inte bra. Sedan i andra spelar vi upp oss en del i andra perioden men Rydaholms målvakt storspelar och gör många fina räddningar. I tredje perioden så Reducerar Rydaholm till 1-3 innan vi definitivt kan stänga matchen i slutet av perioden.


Ett mer utförligt matchreferat kommer dyka upp på hemsidan av coach Henrik Lundgren.


I tredje perioden blev det stundtals lite grinigt och irriterat. Något som Jacob ”Domi” Svensson råkade ut för när han (för att använda ett Lönngren citat) ”Small ihop” med Rydaholms lagkapten. Jag satt själv i utvisningsbåset när Svensson gjorde mig sällskap och det anmärkningsvärda är att ”Svesse” blev dragen i håret under fighten, och hade en hel hårtuss i handen.. inte var dag det inträffar.


Igår var det riktigt svettigt på travet. Ni som var inne och kikade på Olivers tips vet vad jag pratar om, men för övriga kan jag berätta att inför sista loppet hade vi alla rätt och i sjunde loppet gick vi mot vinst, men blev omsprungna på upploppet och gick miste om en ansenlig summa pengar.. Men, men bara att bryta ihop och komma igen, nya möjligheter nästa vecka.


Nu sitter vi i bussen efter ett matstopp och som student lever man ju inget Jetset liv direkt.. tur att jag och Adler får studentrabatt i alla fall ;) till Martin Gustafssons stora avundsjuka.  Men jag har lovat Martin att jag ska köpa ut hans hamburgare nästa gång så han får känna på studentlivet.


Nu blickar vi fram emot en ny vecka med nya förutsättningar som avslutas med bortamatch mot Linné hockey. Ett nytt lag som vi ännu inte mött, vilket ska bli spännande. Men en sak i taget. Imorgon väntar coach Henkes hockeyakademi, och han vill visst ha revansch från förra veckans förlust, vi får se hur det slutar!


Väl mött

/Danne  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0