Hockeyakademi med coach Lundgren

Vi har i laget haft ledigt under helgen, men det är ju svårt att slita sig från hallen.. Så under gårdagen var jag och tränade lite med hockeyakademin, ett bra initiativ av klubben där det finns möjlighet för ungdomsspelarna att slipa lite mer på olika detaljer. Det är coach Henke som håller i trådarna och det var kul att få träna med, men framförallt se lite av Kalmars framtida förmågor.


Efter träningen skulle jag bara ta en liten ”powernap” innan det var dags för plugg igen, men John Blund måste parkerat hemma i min soffa eller något i den stilen, för när jag vaknade var klockan redan elva! Så var bara att gå och lägga sig igen..


Under de närmsta dagarna kommer jag ha en inneboende hemma hos mig, det är Chris Ayres som kommer på finbesök. Halvkanadicken som numera bor i Borås lade skridskorna på hyllan inför fjolårets säsong men går fortfarande i skolan här i Kalmar, så ska bli kul att tjata lite med honom de kommande dagarna.


Kikade på sporten häromdan och då visade de ett magiskt självmål. Jag tror det är från den tyska ligan. Killen som gör självmålet spelade för motståndarlaget så sent som förra säsongen, och kanske hade han glömt sin nya klubbadress. Killen sprätter upp pucken i det egna målet, rakt upp i krysset! Se klippet nedan:

http://www.youtube.com/watch?v=mSMU2qtM2iU 

Ha det!
/#24


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0