Winter classic

Hallå!

Igår medverkade jag på coach Henkes hockeyakademi men det var knapert med ungdomar på plats, så under tvåmålen igår spelade jag och Henke på samma lag vilket resulterade i seger. Aldrig förr har det väl varit så tyst i omklädningsrummet efter en akademiträning när ingen utav oss kunde reta den andre för matchen.. Samarbetet fortsatte sedan under kvällen och zonspelet där jag och Henke förstärkta av Victor ”Höken” Höglund och Niklas ”Niklas” Söderlund vann en förkrossande seger mot bland andra Martin ”Håkan” Gustafsson och Jesper ”Sean” Hallberg. Det vita laget i allmänhet och Hallberg i synnerhet fick dock sin revansch under 3 mot 3 spelet där Hallberg pangade in den avgörande straffen till vita lagets glädje. Detta innebär att röda laget med mig själv inräknat tvingas storstäda hela omklädningsrummet imorgon.. inte kul!

 

Ett förtydligande här på bloggen: jag missade i förra inlägget att nämna vilket lag som gästar oss hemma i IFFE-hallen nu på söndag kl. 17.00, det är Skillingaryd som kommer på besök.

 

Inspelningarna av förra årets succé Winter classic 24/7 har nu startat och det första avsnittet kommer att visas runt Lucia i USA i alla fall, och lagen de följer i år är New York Rangers samt Philadelphia Flyers. Tror detta kommer bli en bra uppföljning och det ska bli riktigt spännande att få följa en av Sveriges största stjärnor Henrik Lundqvist lite närmare.  

 

Dagens youtubeklipp är en riktig pärla enligt mig och det handlar om tre polare där en utav dem blir utmanad på en tävling som går ut på att slå varandra med en träslev och man får endast använda munnen.. http://www.youtube.com/watch?v=Cu7NR8TDSHI

 

Ha det!

/Danne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0