Karriären är över!

Hallå!

Det blev seger, om än en knapp sådan i gårdagens drabbning mot Lenhovda. Slutresultat 1-2. Emil Ågren har fått mersmak av att starta målskyttet i matcherna och gjorde även så i gårdagens match. Men gårdagens match går definitivt inte till historien som någon utav våra bättre matcher då vi under stora delar av matchen spelar relativt oinspirerat. Det kanske blir lätt så efter två urladdningar men skönt att vi ändå vinner och därmed säkrat alltrean platsen. Något som jag däremot vågar lova är att det kommer vara ett heltaggad och revanchsuget Kalmar som kommer kliva ut på isen hemma i IFFE- hallen på söndag, där vi vill bjuda vår publik på en underhållande hockey.

Ja i dagens lokalmedier går det att läsa om den mycket tråkiga nyheten att Nybro Vikings lagkapten Henric Gustavsson tvingas sluta spela hockey på grund av sviterna av sin femte hjärnskakning som han ådrog sig i en bortamatch för ungefär en månad sedan. Självklart är detta ett stort avbräck för Nybro men samtidigt ur Gustavssons synvinkel är det inte kul att tvingas sluta på grund av skada. Jag tror att alla idrottare vill sluta på sina egna villkor.

Nu ska jag ta helg och i morgon ska jag kika på lillebror Oliver som ska spela boll ute vid Guldfågeln arena.

Trevlig helg!
/ Danne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0