Gameday!!!

Så var det äntligen dags för hemmamatch igen i IFFE- hallen, om inte detta vore nog med tändvätska så är det även dags för seriefinal! Ljungby HK kommer på besök och vi ser fram emot en fartfylld match, där vi ska offra allt för att plocka hem tre nya pinnar. Så se till att bjuda med alla du känner till IFFE- hallen ikväll kl. 19.00!

I veckan har vi sett ytteligare ett gammalt bekant ansikte i omklädningsrummet. Som det gick att läsa på hemsidan så har Markus Granath gjort comeback och tränat med oss i veckan. Kul att Granath snörat på sig grillorna igen :) 

Igår var det lite extra nervöst efter träningen, KHK spelade hemma mot Nybro men som tur var vann KHK med 4-1. Allting är som vanligt?.. Får väl även passa på att gratulera lillebror Julius som fyllde 16 igår. Efter segern fick han åka in på isen en gång till när hemmaklacken sjöng "ja må han leva", kul för Julle. 

Från början hade jag tänkt att utelämna nästkommande information. Men mitt ego är kanske lite för stort efter två (!) nya vinster över Henke.. Dels smålagspel i måndags på akademiträningen och dels under gådagens zonspel. Men jag tror mig ha funnit en en anlednig till coach Henriks magra poängskörd och jag har valt att kalla detta för Zlatan-teorin. Med detta menar jag att precis som när Zlatan spelar med landslaget så har han svårt att få ut sin fulla kapacitet och alla räknar lite med att det är upp till Zlatan att avgöra. Likt Zlatan upplever jag att Henke inte alltid får ut sin fulla potential under smålagsspelet... När jag ändå håller på att gräva min egna grav kan jag ju passa på att nämna att Södertälje förlorade i gårdagens Skånederby mot Rögle inför hela 11 500 åskådare. Riktigt kul att så många ser en allsvensk match!

Dagens youtubeklipp hämtar vi från the hart of Hockey och här får vi se till när Foppa och Co. lagar mat: http://www.youtube.com/watch?v=b9p0WebPx0U 

Vi syns i hallen!
/ Danne






Kommentarer
Postat av: 17

danne. Du menar Malmö eller?

2011-11-03 @ 15:05:13
Postat av: Söder

Var det inte Malmö som torska? Södertälje ligger väl inte i Skåne? :-))



Kör hårt ikväll!!!

2011-11-03 @ 15:15:27
Postat av: Kalmar supp

Kom Igen nu GRABBAR visa lhk vilka som är bäst iKVÄLL KÖR HÅRT!!!

2011-11-03 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0