Gameday!

Hallå!

Idag står vi på sista hållplatsen utav grundserien innan tåget rullar vidare mot nya utmaningar i alltrean. Motståndare ikväll är serietvåan Ljungby HK och de precis som oss är redan klara för alltrean. Men jag tror ändå att denna match är viktig för oss och jag tror det kommer bli tufft ikväll, liksom det kommer att bli i alltrean. Så det gäller att vi har huvudet med idag och det viktigaste är att vi går ut med banan med en bra attityd till uppgiften och att vi spelar vårt spel i 60 minuter.

Jag klagade lite på Niklas ”Niklas” Söderlund och hans körvanor. Det verkar dock som att Niklas kommit på andra tankar för när jag cyklade till träningen häromdagen såg jag att Söderlund samåkte med Mikael ”Kekke” Ekeberg.. Känns stort!


Det knakar ordentligt i fogarna för Nybro Vikings som har problem med ekonomin, tråkigt för supporters men framförallt spelare att det strular mitt under brinnande säsong och det är väl bara att hoppas att Nybro lyckas vända skutan på rätsida igen. Men det är en tuff uppförsbacke Vikingarna står inför..


KHK förlorade igår (i och för sig i sudden) mot ett bättre motstånd och laget verkar för närvarande ha förtvivlat svårt att knyta ihop säcken mot topplagen, vilket ställer oss frågan hur detta skall gå i allettan? Men personligen tror jag att KHKs maskineri sakna men säkert kommer igång och att laget likt förra säsongen kommer göra bästa delen av säsongen när det räknas som mest, under våren. För övrigt tryckte Bates Battaglia in båda KHKs mål och jänkaren har trots förhandssnacket levererat en hel del i poängkolumnen.  


Jarmo Myllys var en utav giganterna i Luleå under 90- talets andra hälft och i dagarna fick han sin tröja hissad i taket. Här kommer ett klipp när Myllys målar.. http://www.youtube.com/watch?v=LvVq8pF2ZM8  

// Danne


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kämpa nu KALMAR!!! Snart börjar allvaret på riktigt

2011-11-24 @ 18:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0