Snabba puckar med coach Henke

Vi är en bit in på säsongen, vi har spelat 8 seriematcher och lika många vinster. Kommentar till inledningen av säsongen så här långt?

Vi har blandat och gett en hel del. Stundtals har spelet varit riktigt bra och stundtals riktigt dåligt. Samtidigt känns det skönt att vara obesegrade. Vi har däremot konsekvent spelat bättre mot bättre motstånd. Det gäller att vi förstår allvaret inför den nya utmaningen som väntar oss och att vi kommer väl förberedda till alltrean.

Vilka tankar har du såhär inför alltrean?

Jag tror det kommer bli riktigt tuffa matcher. Det gäller att vi först och främst vinner våra hemmamatcher. Vi ska se till att hålla oss hela och friska, då vi har en lång säsong framför oss.

Det känns svårt att säga något om motståndet då vi i dagsläget inte har särskilt stor koll på motståndet men detta är något som vi såklart kommer titta lite närmre på när det drar ihop sig och om något speciellt dyker upp. Rent generellt kan man väl ändå säga att det verkar som att vissa lag glidit igenom sina serier väldigt enkelt.

Avslutningsvis, tänkte jag fråga hur du trivs annars i Kalmar?

Jag trivs bra, Kalmar är en fin stad och det är en skön stämning i laget. Det blir väldigt mycket hockey för min del och när jag inte planerar eller förbereder inför täningar och matcher så tränar jag en del på egen hand och så är det hockeyakademiträningarna också.

Tack Henke!

Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0