I full gång!

Först och främst ber jag om ursäkt för de försenade inlägget, har precis flyttat och haft lite krabb med internet.
Ja vi är i full gång med träningen och kör fyra pass med laget i veckan. Måndagar - Löpning och även boxning, Tisdagar - Smidighet, rörlighet och styrka, Onsdagar - Spinning med Hasse på Friskis och Svettis och Torsdagar - Samma som på tisdagar. Den som har träningen är den gamla tyngdlyftaren Togge. Vi är med andra ord i full gång och uppslutningen är hyfsad,  vi är snitt 11-12 a-lagsspelare på varje träning och det ser bra ut och vi börjar få in flåset tycker jag. De allra flesta kör dessutom själva på gym.

Tränarfrågan är fortfarande inte vad jag vet löst men jag vet att det förs diskussioner med en väldigt etablerad tränare som varit på betydligt högre nivå en div. 3.  Sportchef Roger jobbar mycket hårt på detta.
Någon ny spelare har ännu inte dykt upp hos oss. Vet att det kommer två spelare från Timrå J20 och ska träna med oss någon gång nu i sommar. Annars var en kompis till mig vid namn Alexander Ekman fd Troja/Ljungby och Växjö Lakers j-lag här i Kalmar men valde istället Åseda.

Vad händer annnars i div. 3 lagen då? De lagen som har en bra uppdaterad hemsida eller blogg är Wettern och det nya laget Ljungby HK. Wettern har vad jag kunnat läsa mig till inte heller någon tränare och har tappat någon spelare. Inga nyförvärv där heller alltså än så länge. Ljungby HK däremot värvar på och senast i raden av namn är Martin Lindh fd Värnamo, Diö som gjorde 66 poäng för Diö i vinter. En bra värvning. Ljungby HK kommer bli riktigt bra och kommer definitivt vara med i toppen av tabellen. Eksjös poängkung Sebastian Karlsson har skrivit på för Dalen. Jag pratade med en gammal lagkamrat från Smålandslaget vid namn Alexander Eriksson som har lämnat Värnamo och kommer spela i Skillingaryd i vinter.
Kallinge/Ronneby har startat upp ett till lag, nån form av "b-lag" antar jag, de kommer spela i div. 3. Vet inte när serieindelningen görs så vet inte alls i vilken serie Ljungby HK och Kallinge/Ronneby kommer spela i.
Det andra lagen har jag inte hört någonting om faktiskt, nån som vet något?

/ #5


Kommentarer
Postat av: #12

Ja så här ser det ut i år



http://www.swehockey.se/ImageVault/Images/id_8110/scope_0/ImageVaultHandler.aspx



Copypaste så tror jag det funkar annars är en vanlig länk adress här till sidan som ger dokumentet



http://www.swehockey.se/Regioner/Region-Syd/

2010-06-04 @ 21:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0