Vinst!

Vinst med 7-2 mot lenhovda i första träningsmatchen. Spelet var inget att hurra för då alla nästan var föt taggade och ville vara överallt. Lenhovda hade det tufft matchen igenom men de kan skylla lite på att de faktiskt bara varit på is två gånger denna säsong. Första perioden var vi väldigt stirriga och ibland liknade det en myrstack men vi gick ändå till periodpaus med 3-0. Andra började bättre men vi föll igenom lite i mitten av perioden och fick med oss 2-1. Tredje pratade vi om att vi skulle ta till det enkla spelet och utnyttja våran skrikdsoåkning och det gjorde vi. Tredje perioden slutar 2-1 men den perioden tycker jag det ändå är klasskillnad. Vi vinner med 7-2 utan att egentligen spela bra. När vi får igång spelet, vilket vi kommer, så kommer vi bli ruskigt svårspelade.

Min egen insats var inget att hurra för men skönt för självförtroendet att få med sig 1+3. Får tacka mina kära lagkamrater som gjorde mål på mina pass.

Målen gjordes av: Marcus Arvidsson 2, Victor Höglund 2, Lucas Karlsson, jag och Chris Ayres.

Match imorgon igen mot Boro/Vetlanda. Där har vi en riktig värdemätare och det ska bli kul att spela. Ser verkligen fram emot att möta de då jag tror det kommer bjudas på hög fart från båda lagen och mycket bra hockey.

Bilderna från matchen kommer upp lite senare ikväll för nu måste jag fan få i mig något att äta innan jag tuppar av. Kommer bli mer ingående om matcherna i framtiden men jag börjar lite lätt i början.

Som Andersson skrev i kommentaren.

Man gör inga poäng med skivstång heller.

// #19


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0