Vinst

Nu drar vi igång med bloggandet igen. Den ska uppdateras mer nu efter ett litet kort uppehåll då jag varit sjuk.

Vinst idag i hemmapremiären med 5-2 mot Diö. Vi börjar bra de två första perioderna med vissa dåliga perioder men överlag ser man att spelet kommer mer och mer. Tredje är björnligenivå på och spelar vi så när vi möter bättre lag kommer det bli svårt. Man ser att killarna vill spela hockey och inte hamna i Diö:s spel men vissa perioder gör vi det. Det är svårt och möta såna här "brunkargäng" men samtidigt får vi inte låta oss dra oss ner i deras spel som vi ibland gör. Poängbäst idag var Emil Ågren med 2+1. Bäst idag tycker jag var Josef Båtelsson som höll det enkelt matchen igenom tillsammans med ett riktigt bra boxplay-spel och kämpainsats. Min egen insats var väl inte den bästa och jag ska inte ursäkta mig men jag känner att jag itne är i toppform och jag tror att jag har en infektion i kroppen. Hängig, snorig och trött efter ett byte gör att det inte går riktigt så som jag vill.
Vi börjar lägga in mer puckar på mål vilket är bra, tycker vi har bra med folk på kassen idag och Diö-målvakten sa det efter matchen att han tyckte vi skymde bra framför mål.
Det vi behöver tänka på är att finslipa in detaljer. Mycket tjat om det men det är det som fattas. Vi kommer träna försvarsspel två-tre veckor framöver nu för flage och Håkan tycker inte vi är riktigt med där ännu. Kan inte hålla säga emot. Det är försvarsspelet som behöver finslipas och med ett bra försvarsspel kommer också ett bra anfallsspel. Träning hela veckan med en bortamatch mot Kallinge/Ronneby på onsdag. Helgen blir träningshelg och där kommer vi börja träna powerplay och boxplay. Ni som tittade på matchen kanske märkte att vi inte hunnit träna på det än. Just nu är det försvarsspel som gäller och tanken är att vi ska börja träna anfallsspel lite senare än vad vi tänkt eftersom vi har tappat nästan tre veckor på grund av skador och sjukdomar.

Friberg, Ahlin och Dennis var tillbaka idag och femmorna såg ut såhär:

målvakt: Simon

första:

Lukas - Svennson

jag - mackan - Höglund

andra:

Danne - Ahlin

Ayres - Lundin - Dennis

tredje:

hoffa - Storm

Ågren - Ekeberg - Båtelsson

fjärde: forwardspar med Manne och Friberg som fick lite inhopp då och då

Vi fick två avbräck precis innan matchstart då jonte fick en puck i huvudet och gick av med en trolig hjärnskakning och ska ligga över på sjukhuset över natten för reservation. Calle gick också av då han kände av en trolig infektion i kroppen och inte ville riskera något.

Hallberg, Borg, togge och Andersson spelade inte idag då skador och sjukdom satte stopp för det.

Nu i veckan blir det spelarpresentation av hela laget och bilder ska tas så ni känner igen oss på banan i vinter. Ursäktar än en gång för dålig uppdatering men det ska bli ändring på detta. Och som sagt, ett emr ingående matchreferat kommer komma men det börjar jag med när serien drar igång. DÅ kommer det bli mer statistik och liknande. Men så länge hoppas jag detta duger.

// #19


Kommentarer
Postat av: Zoder

Tänkte på det.

Fick ni någon förklaring av pilemyr varför simon fick matchstraff?



Har aldrig sett eller varit med om att en målvakt har fått lämna isen o sen att få matchstraff för en slaching är ju på tok skandal.

2009-09-29 @ 13:49:03
URL: http://hem.bredband.net/mife/
Postat av: Lövet #19

Nej inte en aning. Såg inte vad han gjorde men det blev mycket snack efter. Men jag vet inte varför han fick matchstraff. ska kolla upp det.



// #19

2009-09-30 @ 02:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0