Uppe med tuppen

Uppe med tuppen, känns det som iallafall. Har precis dragit i mig hotellfrukost på scandic där min far övernattade inatt. Blev förvånad när jag hör någon ropar: tjena lövet! Då är det Simon (mj) som står där och i fin skjorta och jobbar. Han fick en skopa välförtjänt beröm av pappa också efter gårdagen.

Sitter här och funderar på matchen ikväll. Det kommer gå snabbt ikväll. Väldigt snabbt. Men det är såna här matcher vi ska spela efter jul så det är perfekt att få möta så bra motstånd som möjligt så att vi förstår vad som krävs för att ta steget upp. Boro har förlorat sina två första träningsmatcher så de borde vara riktigt revanschsugna. Ikväll gäller det att vi spelar det enkla spelet i 60 minuter. Annars blir det jobbigt. Det vi också ska göra är att åka skridskor. Vi har ett otroligt skridskostarkt lag och det ska vi utnyttja.

Cristoffer "hoffa" Carlsson kommer inte till spel idag på grund av jobb. De som varit skadade är fortfarande skadade och förhoppningsvis kommer de flesta tillbaka nästa vecka. Annars är laget intakt från gårdagen. Vet inte hur "Flage" har tänkt sig men det ser väl ut som att vi börjar som vi började igår med två centrar som spelar varannat byte.

Pratade med Hallström igår kväll när han kom hem och tydligen hade det gått hål på läppen så det blev ett par stygn.

Glömde skriva det igår men junisarna som kom in igår, Jacob Strandberg och Victor Karlsson, var väldigt duktiga och det enda sättet att se att de var födda 94 var på deras storlek. Moget spel och inget krångel. Bra jobbat! 

femmorna såg ut såhär igår:

Mål: Simon Törnqvist avb: Jonathan Skymbäck

Första: Daniel Johansson   Calle Hallström
Jag         Mackan Arvidsson       Victor Höglund

Andra: Kristoffer Storm   Jacob Svensson
Emil Ågren     Mikael Ekeberg      Josef Båtelsson

Tredje: Cristoffer Carlsson   Lucas Karlsson
Christopher Ayres   Dennis Österlund   Jacob Strandberg/Victor Carlsson (varsin period)

Första perioden rullade mackan och micke på centerrollen, sen gick Dennis in som center och junisarna fick en period var.

NU ska jag slänga in en tvätt innan jag ska läsa lite andra roliga hockeybloggar. Lägger in lite länkar på de bloggarna. Det är intressant läsning för oss hockeyintresserade.

Vill avsluta med att jag tycker det är roligt att så många redan har hittat hit. 76 unika läsare igår tror jag är en bra början? Ja det tycker jag iaf.

Efter-matchen snack kommer ikväll när jag kommer hem ungefär samma tid som igår.

// #19

Kommentarer
Postat av: Oliver

Fan låter som det går bra för dig Lövet, satan så kul!

2009-09-18 @ 09:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0