Stortorsk

Det blev förlust i säsongens andra träningsmatch borta mot Boro/Vetlanda som var lite bättre överallt. Personligen är jag riktigt förbannad över resultatet. Jag tål inte att förlora sådana här matcher.
Jag vet att det bara är andra träningsmatchen.
Jag vet att Boro är ett tippat topplag i tvåan.
Jag vet att vi har mycket skador och sjukdomar.
Jag vet att vi inte spelat ihop särskilt länge.
Jag vet jag vet jag vet.

Ta mig på rätt sätt nu. Får man stryk med 8-1 oavsett vilka det är emot så måste man få vara tjurig efter matchen. Jag tycker faktiskt att vi kan genomföra matchen bättre än vad vi gjorde. Men det kommer senare. Jag vet.

Positionsspelet i försvarszon, anfallszon, varianter, uppspel, styrspel. Det hade Boro redan klart. Det var många gånger de inte ens tittade upp innan de slog passen för de visste att det finns en där som tar emot. Vi har detta klart också i viss mån, men vi tappar på att vi har många skador och inte kan prata ihop oss ordentligt i femmorna då backarna rullade på fem stycken och ibland även centrarna. Men det kommer komma, det vet jag för individuellt är vi med, nu gäller det att finslipa detaljer, varianter och liknande. När Premiären kommer vill jag att varenda liten sekvens som kan uppstå ska vi ha en plan för. Det krävs om man ska steget.

Matchen då. Första fem minuterna hänger vi med bra men sedan tappar vi mer och mer. Första perioden slutar med en komfortabel  3-0 ledning för Boro då vi endast orkade med 2 skott. Andra och tredje kommer jag inte gå in så mycket på då vi får tacka Boro för att de visade vad som komma skall efter jul. De drar isär oss ganska bra, snurrar, screenar i anfallszon och var oerhört täta i sitt man-manspel i försvarszon. Därav får inte vi det där trycket mer än några enstaka gånger. MEN när vi kom in gjorde vi det bra. Det var inget fel på inställningen hos oss och alla slet och kämpade. Vi hade bra perioder och faktum är att de gjorde 4 mål i pp. Domaren blåste sönder matchen ganska mycket då fem-mot-femspel knappt existerade långa stunder. Vi släppte tyvärr in 2 baljor när vi hade pp men det kan man inte hänga upp sig på. Det är individuella misstag och såna händer varje match. Det vi måste tänka på är att få ihop kollektivet. Alla ska veta vad man ska göra i varje situation. Det ska inte finnas några frågetecken när serien börjar. Och det kommer det inte vara heller för Flage och Borg vet vad som behöver förbättras och vi kommer stå där efter jul och vara beredda att möta divison 2-lag. Det är jag övertygad om. Men tills dess är det hårt jobb som gäller och för mig gör det inget om tränarna blåser sönder träningarna i två veckor framöver för att peta i styrspel och uppspel och liknande. Sammanfattningsvis tycker jag att det ser bättre och bättre ut ju mer vi får spela ihop och det är skönt att vi har tre träningsmatcher denna helg och många ispass varje vecka. Boro var för bra idag och det är bara att gratulera Boro till en stabil match. Skotten slutade 48-11.

Målet gjordes av Stefan Lundin i fem mot tre snyggt assisterad av Daniel Johansson.
Jag vill ge beröm till Jonte i målet som tog många "omöjliga" puckar idag och var väldigt följsam i målet. Beröm också till Jacob Svensson som jag tycker var riktigt bra idag. Stabil, MODIG och pucksäker. Gick in i varenda närkamp 100% och hade en riktig jävla kämpaglöd!

Ny match på söndag men den skriver jag om efter jobbet imorgon.  Kom gärna in till Intersport baronen imorgon om ni vill snacka hockey, om jag inte är upptagen och står och säljer ett par skor.

Vi tar nya tag och ladda inför söndagen.

// #19




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0