Första inlägget

Hallå! Här kommer det första inlägget av den nya bloggen. Tanken är att jag ska skriva lite om vad som händer inom laget för att få er hockeyintresserade en chans att få veta vad som händer. Jag som skriver heter Christopher Löfgren och är ny i Kalmar för i år. Flyttar ner hit för att få ett miljöombyte och än så länge har det gått mycket bra. Har spelat för LHC j18 och senast i Motala HC i både div.1 och div.2.

Vill först gratulera Togge till sin nyfödda och samtidigt tacka han, calle och Hallberg för tårtorna då de har fyllt år.

Lagkapten i år kommer vara Victor Höglund vilket är ett mycket bra val. Bra kille som kan ryta till om det behövs och har respekt av spelarna. Assisterande kommer att vara Mikael Ekeberg som kommer tillföra rutin och en härlig positivitet. Den andra assisterande kommer att vara jag, vilket är en stor ära eftersom jag bara bott i Kalmar i knappt tre veckor. Finns många andra som kunnat ta min roll då vi är ett härligt gäng där alla är seriösa och drar åt samma håll.

Match imorgon mot lenhovda och vad jag har hört är det en av de kallaste hallarna i Sverige. Vi har ju en del skador vilket innebär att vi kommer åka till lenhovda med tre femmor och eventuellt en eller två juniorer. John Borg, Jesper Hallberg, Stefan Lundin, Victor Andersson, Mikael Friberg och Togge är alla skadade och kommer inte vara med imorgon.

Vi har två matcher till denna vecka då vi möter Boro/Vetlanda borta på fredag kväll och Diö borta på söndag.
Ska försöka skriva några rader om detta efter matchen imorgon kväll.

I torsdags kom all utrustning och det var som vi satt och väntade på att Kalle Anka skulle sluta och tomten skulle komma. Nu hoppas nog Benny, materialansvarig, att alla är nöjda och belåtna. Annars lär han gå i taket:)

Kör ett gammalt tryck jag såg på en easton t-shirt. Eat.Sleep.Hockey.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Gissa vem ?

Kul med bloggen, ser fram emot att läsa den....

Lycka till på torsdag.

2009-09-16 @ 22:16:52
Postat av: #8

Haha riktigt nice!!!

2009-09-16 @ 23:24:07
Postat av: Höglund #12

Nice Lövet



Funderade själv på att dra igång en blogg men är för lat när det kommer till att uppdatera den snabbt, så när du gjort slag i saken lägger jag mitt på IS ;).



Fint med att folk kommer att få lite bättre info om vad som händer kring laget om du nu lyckas hålla i uppdateringarna, vi hade ju 3 mindre lyckade bloggare än gång i tiden ( ja ni vet vilka ni är :P)



Mot Lenhovda....

2009-09-17 @ 09:30:00
Postat av: Josefine Roskvist

Spelar Ralle fortfarande? Ralle är för snygg för Kalmar Knights, Ralle är för snygg för Kalmar Knights, Ralle är för snygg, Ralle är för snygg, Ralle är för snygg för Kalmar Knights var en härlig ramsa! Kanske ta över den ramsan i år då Christoffer?

2009-09-17 @ 13:43:45
Postat av: Zoder

Härligt med en blogg. Då kanske man äntligen få reda på hur det står till i truppen både inför o efter matcherna..



Välkommen till Kalmar Hockey Christoffer

2009-09-17 @ 16:20:56
Postat av: Manne!

Härligt med nya bloggen! :)

2009-09-17 @ 17:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0