Före match

Nu har jag äntligen intagit sängläge efter en hektisk dag på jobbet. Jag gör det med ett stort glas mjölk, marabouchoklad och datorn i knät.

Har hunnit smälta gårdagens match mer nu och hunnit tänka och fundera. Det känns som vi måste träna lite mer basic i försvarszon. Vi måste ligga tätare på motståndarna så de får så lite tid som möjligt att ta ett beslut. Visst att vi möter Boro, de får vi "tillåta" snurra för de är kanske några snäpp bättre, än så länge. Men det hände även mot Lenhovda i torsdags då Lenhovda, som bara varit på is två gånger, fick tillåtelse att stå i offensiv zon och leta leta leta pass. Där måste vi känna deras andedräkt och sluta peta med klubborna. Det blir lättare för backar och centrar att vinna pucken. MEN då måste vi forwards ner och hjälpa till backarna så de kan spela upp. Snabbt och djupt ner i ficka, snabbt pass upp av backar och tjoff, så är vi ute ur zon.

Morgondagens match börjar närma sig och division 3-laget Diö står för motståndet. De åkte på en förlust i första träningsmatchen mot Glimma Hockey med 9-6. Tydligen så hade de två bra perioder och ledde med 5-1 efter första för att sedan förlora sista med 5-0. Vet inget om laget annars men det ska bli kul att möta ett gäng som spelar i en annan division 3-serie.

Vad jag tror så ska Stefan Lundin och Jesper Hllberg vara med imorgon och även hoffa kommer till spel efter att varit borta mot Boro.
Imorgon gäller det att fortsätta göra det vi pratat om tidigare. Imorgon vill jag se ett rakare spel fram till mål och det är något Håkan predikar för mycket. Tror det gäller mig mest faktiskt. Jag måste ta enklare avslut om jag inte har någon annan utväg. Vi måste alla skjuta mer än vad vi gör. Lägg skiten på mål. Det sämsta vi får är en tekning i anfallszon. Sen vill jag se ett tajtare försvarsspel och forwards som är i fickan INNAN back har vunnit puck. Jag känner att vi måste ta ett teoripass där alla sätter sig och lyssnar på vad "flage" har att säga. Vi vet redan det men vi måste printa in det i skallen så vi har det i ryggmärgen.
AAh det är så mycket jag vill träna på, vi ska vara sånär som robotar fast med grym improvisationsnivå. Improvisation? Säger man så? Aja ni fattar vad jag menar.
Vi vill ju så väl alla gånger när vi vill hitta en pass även fast det inte går. Istället för att knacka den i sargen och låta någon åka i den tomma ytan så blir det några gånger att vi letar och letar och till slut blir vi så pressade så motståndarna kommer närmare och närmare och till slut hinner ta pucken innan vi spelat. Det är helt okej att knacka sarg. Hellre det än att vi tappar puck och blir tillbakapressade.

Man skulle haft ett xbox och nya NHL nu. Ligga i sängen hela kvällen och lira.

Hittade ett grymt citat som verkligen passar in på gårdagens match.

"You miss 100 % of the shots you never take"
Wayne Gretzky

// #19

Kommentarer
Postat av: Manne

Jag e också spelklar nu, hahaha! :)

2009-09-19 @ 17:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0