Vinst

Det blev vinst med i kvällens drabbning mot Virserum med 7-4. MEN. Det enda jag gläds åt är att vi tar 2 poäng. Vi spelar bra i första och går till en 3-0 ledning för att sen i andra tappa spelet totalt. Vi spelar oorganiserat och sorterar inte upp våra gubbar. Detta gör att  Virserum vinner andra perioden med 3-1. Tredje är bra vissa stunder och vi kan döda matchen genom vårat powerplay-spel. Virserum tog väldigt många onödiga utvisningar samtidigt att när vi åker skridskor så får de svårt att hänga med och det blir en del slag och efterslängar från deras sida. Men jag tycker inte tredje är bra nog heller, istället för spela säkert och spela på våran ledning satsar vi alldeles för mycket offensivt vilket gör att Virserum får iallafall två-tre frilägen som de tack vare inte utnyttjar. Det får vi tacka Simon i kassen för.

Vi gör inte en bra match men det känns som ett styrkebesked att vinna matchen och skotten med 47-23. Fick inte med mig några papper hem på statistiken men jag tror faktiskt jag var poängbäst idag med 2+2. Höglund hade 3 points.

Tycker Chris Ayres gör en bra match, Höglund är bra, Hallberg gör det bra när han får hoppa in och Mackan gör det bra även fast han varit sjuk hela veckan.

Dagens bästa: Vinsten och publiksiffran, riktigt kul med mycket folk

Dagens sämsta: Sättet vi genomför matchen på, speciellt andra

Dagens roligaste: Chris Ayres, som vanligt, hans kommentarer är för goa. ska försöka skriva en lista på hans utspel

Det här med fribiljetter. Ska försöka hitta på en tävling där man kan vinna fribiljetter. Återkommer om det när jag kommit på vad det ska vara för tävling.

Sen ska jag försöka fixa en gästbloggare ibland. Det kan vara allt från Sportchef till någon i klacken. Men som sagt, det kommer först nästa vecka då jag tittat efter om det finns ett intresse för detta.

Nu ska jag gå och lägga mig för imorgon ska jag jobba.

Sov gott.

// #19


Kommentarer
Postat av: Pierre

Kan tänka mig ett gästinlägg på din ypperliga blogg

Mvh

Trumslagarn

2009-10-24 @ 00:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0