Tung, tung förlust

Det blev förlust i tredje seriematchen borta mot Skillingaryd. En riktigt onödig sådan. Kände nästan det på mig när vi hade uppvärmning. Vi var lite för avslappnade och hade lite för roligt för att vara helt fokuserade.

Första börjar inte bra och SIS gör mål redan i andra minuten. DÅ vaknar vi till lite i alla fall i båset och vi börjar peppa varandra och i slutet av perioden känner vi att detta går att vända. Men då gör SIS istället 2-0 och ballongen som sakta blåsts upp spricker.

Andra perioden börjar bättre och vi reducerar genom Calle Hallström. Men jag måste påpeka att den här matchen var riktigt dålig. Vi genomför vår gameplan ca 5 minuter per period, högst! Men vi fortsätter kämpa och vi får ett litet tryck på dom. Men när vi nästan har som mest tryck kontrar SIS in 3-1 på en kontring. Då, då var det tungt att fortsätta känna att det kan gå. Då var det tungt att fortsätta. Det ska också tilläggas att SIS målvakt var otrolig igår. Han tog det mesta och det var några gånger jag tänkte ställa mig upp och jubla men målvakten var fenomenal. Vi sköt ändå 40 skott och när en målvakt har såna dagar blir man väldigt lätt frustrerad. Och det var det vi blev och vi började gnälla, skrika och gnälla som små barnungar och alla vet att det är inte det bästa sättet att vända ett 3-1underläge.

I tredje pratar vi om att försöka sätta press lite mer men det blir egentligen inte en sån där riktig press förrän det är 3 minuter kvar. Vi lyckas då återigen reducera genom Chris Ayres och de sista två minuterna kämpar vi men vi får inte in pucken och SIS vinner välförtjänt. Vi kommer inte upp i standard idag och med en 90%-ig inställning kan vilket lag som helst slå oss. SIS gjorde det väldigt bra genom at spela väldigt enkelt genom att bara åka över röd och dumpa.

Man kan inte vinna jämt men jag hoppas det inte kommer hända ofta för jag vet att vi är det bästa laget i serien och det ska vi visa.

Det vankas storhandling på maxi och senare blir det fys och ispass.

// #19

Kommentarer
Postat av: Zoder

Tjena lövet.



Har du några fribiljetter tills tors? Fick ju ingen förra torsdagen :-(

2009-10-19 @ 21:21:43
URL: http://hem.bredband.net/mife/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0