Skön j**la vinst!

Börjar med ett gästinlägg från Pierre "trumslagarn" Rask. Känns som att jag borde jagt in detta inlägg innan matchen idag men men. Här kommer det:

OK. Hur börjar man...
Idag känns det bra, jag och några till ska åka iväg för att se säsongens första bortamatch.
Det är något visst med det, en spänd förväntan, laddningen, stämningen i bilen när man är några stycken.
Hur ska det gå ikväll-blir det vinst eller förlust? Känslan säger att det kommer att gå bra, men det är ju hockey och
det är inte alltid den mest rättvisa sporten, dessutom är marginalerna små...
Hur dags måste vi köra hemifrån, hur lång tid tar det att köra dit?
Jag räknar med att resan tar ca två timmar, och första nedsläpp är vid fem,
så för att komma iväg i god tid startar jag upp landsvägsloket redan halv tre och så var vi på väg.
 Märkligt hur restiden kan upplevas, har dom vunnit blir resan kort, och vid en förlust är vägen hem oändlig.
Jag har haft många evighetslånga hemresor, fler än de som är korta.
 
 
Jag både hoppas och tror att killarna åker hem med två poäng och en seger i bagaget.
För det blir ju roligare på det viset, bara spelet stämmer och det inte ser ut som det gjorde mot vsgf,  
för då blir det ingen rolig hemresa, men det vet vi inte förrän framåt sjutiden ikväll...
 
/Pierre


Jag tackar Pierre för gästinlägget och hoppas det kommer fler sådana, både från Pierre och andra. Matchen då, jag tycker vi genomför matchen bra genom hela matchen med vissa dippar här och där men det har man i alla matcher. Vi går fram till en välförtjänt 2-1-ledning i första genom bra spel från 5e minuten till 18. Sen har vi lite orutin och lägger inte ner pucken på djupet. 1-0 görs av Emil Ågren och 2-0 sätter Mackan Arvidsson på tennis.
Andra perioden fortsätter vi och pressa men lyckas inte döda matchen. Tio minuter in gör istället Rydaholm 2-2 och det känns inte rättvist för fem öre. Sen efter en måvaktsretur fårn jag pucken och lägger in den lite på chans om självklart står Emil "måltjuven" ågren där och sätter viktiga 2-3. Sen får vi lite powerplay och efter en tilltrasslad situation lyckas jag trycka in pucken från blå med en handledare.

Sista perioden är det inte mycket och snacka om då vi spelar rutinerat och tätar till defensiven bra. Efter bra stress av höken och Victor Andersson får jag pucken mitt i slottet och kan göra mitt andra mål och matchen slutar 5-2.

En bra genomförd match där vi håller oss kalla och inte trasslar till det och framförallt inte går på Rydaholms fula spel med mycket trashtalk och mycket fula efterslängar vilket resulterade i tre halvskador på våra spelare.

Riktigt go vinst med ett gäng som var mer intresserade att hålla på med efterslängar än att spela hockey.

Vi vinner skotten med 21-52 vilket visar att vi skapar otrligt mycket. Där behöver vi inte vara oroliga.

Och till sist men inte minst, TACK FÖR ALLT STÖD vi får av klacken! Riktigt roligt att ni kommer och hejar på oss på bortamatcherna. Kan inte säga hur mycket det uppskattas!! Riktigt roligt!

// #19

Kommentarer
Postat av: #23

Tack för stödet klacken, Mycket roligt!!

2009-10-26 @ 11:24:01
Postat av: Blogg

Kom igen o skriv lite nu...

2009-10-30 @ 07:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0