Bra vinst!

Jag gör ett försök iallafall.
Vinst mot Lenhovda idag med hela 8-0. Vi följer våran gameplan hela matchen igenom och vårat nötande och snackande på träningarna börjar äntligen ge resultat.
I helgen har vi tränat mycket powerplay och det, liksom det andra, har gett resultat. Vi spelar det enkla spelet mestadels under hela matchen genom att vara allmänt jobbiga att möta, lägga mer skott på mål, åka mycket skridskor, spela pucken snabbt, prata mycket både på och utanför isen, positiva med rätt inställning. J*vlar vad bra inställning vi hade idag!! Såhär har bra har inte inställningen varit under någon av de andra matcherna. Vi var inställda på hårt arbete och det tycker jag vi visar idag.
Trodde jag var poängbäst idag med 1+3 men när vi stod i duschen kom en stolt lagkapten in och jag frågade hur många poäng det blev. Han svarar 3+2! Och efter lite eftertanke så märker jag att det stämmer. Bra gjort av Victor "cap" Höglund att visa vägen!

Vi möter idag ett Lenhovda som spelar mer fysikst än oss men jag tycker vi stod upp bra. Vi är ju inte det gänget som ska spela den typen av hockey men vi kan ändå plussa på tacklingsstatistiken något tycker jag genom att bara fullfölja i alla lägen.

Försvarszonen är något vi kommer träna mer på, det ser bättre och bättre ut men vi har lite svårt att sortera och ta varsin gubbe. Blir lätt att vi stirrar lite mycket puck i vissa lägen. Lenhovda fick 25 skott på mål men om vi hade sorterat upp ordentligt tror jag vi hade kunnat få ner deras skott till 17-18. Bra gjort av dagens målvakt Simon som stundtals fick svåra puckar att jobba med men han löste det riktigt bra.
Vi sköt hela 44 skott plus de 8 som gick in och när vi tittade på statistiken efter matchen ser vi också att vi tar skotten från rätt områden. Mitt i slottet eller från blå där våra skjutglada backar står. Statistik med tacklingar poäng, tekningar och poäng kommer tillsammans med spelarpresentationerna imorgon.

Imorgon får ni lära känna tre nya spelare på bloggen som kommit till detta året och som sagt lite statistik.

Min kompis mamma i Motala drar kommentaren (efter vi tittat klart på matchen): " Vem är den där icing dom pratar om hela tiden?".

Sov gott!

//#19


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0