Vinst!

Det blev vinst i toppmötet med HC Wettern efter riktigt bra spel i första och tredje. Första perioden spelade vi riktigt bra, höll ihop laget med bra styrspel och disciplin. Efter fem minuter får jag en fin pass av Emil Ågren bakom mål där jag får stå helt själv framför HCW:s kasse och sätta 1-0. Vi fortsätter spela bra och 2-0 kommer efter bra förarbete av mina kedjekamrater och jag kan trycka dit 2-0.
Andra perioden börjar inte bra då vi släpper in 2-1 redan efter 25 sekunder. HCW får också göra 2-2 lite turligt då domaren blandar sig i och styr fram pucken till ett friläge för HCW. Vi spelar inte bra denna period och jag vet inte varför. Vi slappnar av lite och blir lite skärrade efter HCW:s två mål i början. 3-2 kommer efter slarv av en HCW-spelare där jag kan peta pucken till Stefan Lundin som gör viktiga 3-2. Vi spelar fortfarande inte bra och efter att en HCW-spelare styr upp min klubba i hans ansikte så får de powerplay och gör också 3-3 in en snygg pp-variant.
I tredje får vi lite välförtjänt skäll av flage och vi går ut i sista och gör jobbet. 4-3 kommer när Ågren spelar fram till mig och jag spelar vidare till en fri Lundin som trycker in pucken på målvakten Fredrik Sandborg. Vi spelar boxplay sista 7-8 minuterna och tredje femman samt höken och Andersson dödar de utvisningarna jättebra. Stor eloge till tredjefemman som får bort deras förstafemma väldigt bra med ett bra styrspel och bra tålamod.

Kul att möta ett lag som verkligen vill spela hockey! Wettern kommer tillhöra topp 4 när säsongen är slut och det var gött med en vinst i en tät och tuff match där bra ishockey spelades.

Överlag tycker jag vi gör en bra match med vissa dippar som man aldrig kommer komma ifrån. Tycker dock det är tråkigt att vi inte kan göra tre bra perioder utan måste alltid ha en period som är ganska dålig där vi släpper in motståndarna i matchen. Men är övertygad om att det kommer ge med sig ju mer vi får spela och träna tillsammans. Roligt med bra och ny coachning av flage och Håkan idag där de visade prov på bra fingertoppskänsla. Det börjar arta sig ordentligt och vi har två roliga matcher att se fram emot nu. Eksjö borta på torsdag och serietvåan HA74 hemma på söndag.

Synd att det inte kom mer folk till matchen då 185 är dåligt för en toppmatch. Vi har ju ändå haft runt 250-300 personer på matcherna. Men det är ändå roligt att se att det är högt pubiksnitt för att vara division 3-mtach. Stort tack till våran klack som alltid stöttar oss! Ni är guld värda om ni hjälper oss genom hela matchen. Trummar ni så trummar vi!

Poäng:
Jag 2+2
Ågren 0+3
Stefan 2+0

Kul att våran kedja gjorde alla målen idag och denna kedja kommer bara bli bättre och bättre ju mer vi får träna.

Nu är det läggdags!

// #19

Kommentarer
Postat av: Zoder

Har du spillt grogg i tangentbordet Lövet?

2009-11-13 @ 16:37:12
Postat av: Skalle

sluta svira, börja skriva!

2009-11-14 @ 14:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0