Lika i seriefinalen

Det blev bara en poäng i toppmötet igår mot HA74. Första perioden är riktigt bra och vi spelar den hockey vi vill spela. HA kommer inte till överhuvudtaget och vi ser riktigt hungriga ut. Lukas kan också trycka in 1-0 efter lite stök framför HA:s målvakt.
 Men när vi gör en bra period blir det alltid ett sånt jäkla ståhej i omklädningsrummet och vi tror att vi är bättre än vad vi är. Det har hänt ett par matcher och och denna matchen var inget undantag. Vi går ut i andra och tappar vårat spel totalt. Vi låter HA komma till bra lägen och komma in i matchen. Tyvärr får "hoffa" 5+20 och vi får spela tre mot fem i två minuter och fyra mot fem resterande tre. Vi gör det bra och släpper inte in något och det tar på krafterna att spela så mycket boxplay. HA lyckas kvittera och andra perioden slutar 0-1 till HA.

Tredje perioden gör vi hyfsat men "flage" kan kräva mer av oss i en så pass viktig match. Jag lyckas styra in 2-1 av en genial passning från Jacob Svensson tidigt i tredje. Sen står matchen och väger och HA skapar mer och mer tack vare att vi inte spelar enkelt och fur ut pucken ur egen zon. 2-2 kommer när det är 2 minuter kvar av matchen där vi får ett monsterbyte på förstafemman som är tvungna att slå till icing. Teken efter kommer målet och vi sätter oss i situation själva. Men det är inte där matchen avgörs utan vi ska göra mer mål på 47 skott. Med lite oflyt, oskärpa och en bra målvakt får HA ett likaresultat som de borde vara nöjda över.

Jag tar också ett omdiskuterat matchstraff när det är en och en halv minut kvar. Nummer 8 i HA skogshugger Calle i knävecket och då blir det totalt mörker för mig. Jag åker in och visar att så där gör man fan inte. Jag har blivit lärd att är det någon som gör sådana idiotgrejer mot någon av våra medspelare så ska man visa att det inte är okej. Jag kan inte säga att jag ångrar mig då jag hade gjort om det varje dag i veckan och det blir som sagt helt svart för mig i sådana lägen. Nu får vi inte powerplay sista minuten och matchen slutar 2-2. Är det någon som gör något liknande kommer jag visa på samma sätt att det inte är okej. Går att diskutera, vilket det har gjorts.

2-2 känns som en förlust eftersom deras kvittering kommer snt men vi är fortfarande serieledare och jag är övertygad om att vi kommer fortsätta vara det.

Tack alla i publiken som kom och tittade, hela 292 stycken betalande! Roligt! Klacken, ni vet hur mycket ni betyder för oss och det hjälper oss genom matcherna att ha er som stöd!

Stort plus till Simon Törnqvist som visar på otroligt lugn och som har gjort väldigt bra matcher på slutet!

Tillbaka till att sälja skor!

Hej på er!

// #19


Kommentarer
Postat av: publik

nu när ni mött alla lag vore det kul med ett inlägg om serien. vilka lag tror du får kvale mer än kalmar osv

2009-11-19 @ 17:48:07
Postat av: lövet

det kommer komma under helgen!

2009-11-20 @ 02:23:23
Postat av: Supporter

Nu ha man nästan sätt varje hemma match o en del borta matcher i 3år. Men du ha bara spelat i Kalmar en säsong.När delas fri biljetter ut till söndagens match? Kontakta gärna mig via mejlen. Skulle gärna vilja ha fri biljetter.

2009-11-20 @ 20:40:32
Postat av: Anonym

Uppdatering??

2009-11-23 @ 12:59:03
Postat av: Tobias Johansson

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=2809&status=stats



Statistiken är nu uppdaterad. Dock saknas två matcher för utespelarna men målvakts statistiken är komplett.

2009-11-23 @ 17:50:22
Postat av: Anonym

Fan Stoffulo, uppdatera bloggen!! :)

2009-11-24 @ 23:47:09
Postat av: Anonym

uppdatering?!

2009-11-26 @ 15:53:58
Postat av: heja Kalmar

Är de bara wettern som uppdat. sin blogg ? Kom igen nu ! Är inte du också ifrån Östergötland ?

2009-11-29 @ 08:42:28
Postat av: Zoder

Tjena Lövet, det är många med mig som undrar om du har lagt ner bloggen??!!



Va alltid lika kul o läsa dina inlägg.

2009-12-02 @ 15:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0