Gameday is funday!

Nu är det dags, första riktiga värdemätaren för oss när vi tar emot ett gäng från mina hemtrakter som heter HC Wettern. HCW började lite trevande men har nu spelat upp sig och ligger bara två poäng bakom oss. De är väl tänkta som ett av de fyra topplagen och de har några bra spelare som kan avgöra. Min kompis Fredrik Axell spelar ju där och det finns även ett par andra man kommer prata lite med innan nedsläpp.

Det kommer nog bli en publikvänlig match då HCW gärna vill spela ishockey och jag tror de är det mest spelande laget tillsammans med oss. En bra tränare som vill spela bra hockey har de i Peter Hjalmarson som jag faktikst hade i motalas j18 en gång i tiden.

Idag är det viktigt att vi spelar vårat spel och verkligen håller oss till den klassiska "gameplanen". Enkelt i egen zon, snabbt genom mittzon och gå rakt på kasse. Om Sandborg, målvakten i HCW, läser detta så kan jag säga att jag ska lägga all skit som går på mål idag! Vi måste lägga mer puckar in mot mål och störa målvakterna.


Nu ser jag att klockan är mycket och det är dags att ge sig av till hallen!

Junisen Jacob Strandberg vann en fribiljett då han svarade rätt på frågan. Svaret är att Jonathan Skymbäck gjorde mest i brutalbänk. Biljetterna står kvar till nästa vecka!

Väl mött klcokan 17.00 i IFFEHALLEN!

// #19


Kommentarer
Postat av: Strandberg

Hur många gjorde han?

2009-11-08 @ 21:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0